Der findes i dag mange smarte fitnessure. Mange af disse er især gode til dem, der løber. Men de kan også bruges af andre. Eksempelvis folk, der dyrker sport, og går op i deres krop. Samtidig er der også dem, der styrketræner, og holder øje med puls og lignende. Mange af disse ure ser også fede ud, så de fungerer super som et almindeligt ur samtidig. Dog er det ikke den funktion, man køber uret for. For det har mange andre smarte funktioner, man kan få meget gavn af.

Hvilke smarte funktioner kan man få?

Når man køber et af disse ure, vil man have noget for pengene. Ellers er der jo ikke meget ved det. Mange af urene har pulsmåling. Det kan både være en sjov ting, men også noget brugbart. Især hvis man har en for høj puls. Så kan man følge med i sin progression, og forhåbentligt lande på nogle tal, der er fornuftige. Nogle af urene har også søvnovervågning. Igen en ting, der er ganske smart. For søvn er jo super vigtigt. Kan man optimere det via et ur, er det altså pengene værd.

Til dem, der elsker at løbe, er der også løbeprogrammer. Det kan være en smart måde at optimere sin løberutine på. Hvis man ellers har brug for det. På nogle ure, er der en sjov lille funktion. Uret vil ryste, og bede dig om at bevæge dig efter x antal minutter. På den måde hjælper uret dig med ikke at sidde ned for længe ad gangen. Samtidig vil den have et dagligt mål, der lyder på x antal kilometer gået, eller x antal skridt. Hvis man når i mål, vil den meddele dig om dette.

Udregn din BMI og få en ide om din kropstilstand

Mange har hørt om BMI, men mange er ikke helt klar over, hvad det egentlig er. Simpelt sagt, er det en indikation af, om man er undervægtig eller overvægtig og alt, der der er imellem. Jo højere ens BMI-score er, jo mere vejer man. BMI er dog ikke altid noget, man skal tage for alvorligt. For ofte bliver der ikke taget højde for muskler. Så man kan godt være i overvægt klassen, selvom man faktisk bare er godt trænet og ganske sund. Men det er klart, at vejer man for meget, og ligger i de høje tal i forhold til BMI, skal man nok tabe sig lidt.

Ofte ved man dog godt, hvordan ens krop har det. Man kan jo se, om man er under- eller overvægtig. Det kan dog være fint at checke sit BMI tal. Bare lige for at se, hvad de siger. Hvis man er overvægtig, er der mange måder at tabe sig på. Nogle vælger en kur, mens andre bare skærer ned på de usunde madvarer. Begge ting kan virke. Det kommer bare an på, hvem man er. Noget, der er værd at huske, er drikkelsen. Mange glemmer nemlig, at man altså også kan tage på af for meget sodavand og lignende.

Fitnessure kan hjælpe dig med at tabe dig

Selvom fitnessure ikke er magiske, er de som sagt ganske smarte. De kan eksempelvis påminde dig om at gå og om at rejse dig. Og det er en super start. For ofte handler det jo netop om vanerne. For meget slik, cola og pizza er jo noget, man tager meget på af. Det er med at komme af med den slags vaner. Begynder man at gå, spise sundt og drikke vand i stedet for, er man godt på vej. Tager man det stille og roligt, tager det også lidt tid. Men det er fint at tage det langsomt. Bare man når sit mål en dag.

EFTERLAD ET SVAR

Indtast venligst din kommentar!
Indtast venligst dit navn her