Mange internationale virksomheder holder et vågent øje på de nordiske markeder, og herunder selvfølgelig også Danmark. Danmark er nemlig grundet vores høje levestandard et særdeles lukrativt marked at satse på for internationale virksomheder. Men hvad gør man så som international virksomhed for at etablere sig på den bedst tænkelige måde i Danmark?

Læs videre her, og få 3 gode råd til at gøre din PR i Danmark så effektiv som overhovedet muligt.

1. Vær selektiv i dit fokus

Når det kommer til PR, så skal man passe på med ikke at bide over mere, end man kan håndtere. Mange internationale virksomheder begår nemlig den samme fejl, når de skal etablere sig på det nordiske marked; hvilket er at fokusere halvhjertet på samtlige nordiske lande – i stedet for at give 100% fokus til blot et enkelt af de nordiske lande.

Man har jo som virksomhed forholdsvist begrænsede PR midler, så det er selvfølgelig med at få vredet mest værdi ud af ens PR budget – og især når det er tale om at etablere sig på et nyt marked. Så i stedet for at fokusere på både Skandinavien, Finland og de baltiske lande, så anbefales det snarere, at man fokuserer på f.eks. Danmark; og derefter udvider ens aktivitetsområde til de andre lande, når først man er blevet en succes i Danmark.

Og for at opnå dette, så vil det give rigtigt god mening, at man allierer sig med et lokalt dansk PR firma, der netop kan skræddersy en lokalt baseret PR strategi til din internationale virksomhed.

2. Undgå kulturel forvirring

Når man som international virksomhed tager de første spæde skridt i forbindelse med at etablere sig på det danske marked, så skal man selvfølgelig altid huske, at der er tale om en unik kultur med dens helt egne karaktertræk. Og som outsider vil man jo som udgangspunkt ikke have den fjerneste chance for at vide lige præcis, hvad der adskiller danskerne fra f.eks. hollænderne. Derfor er det alfa og omega, at du finder dig et PR Firm Copenhagen til at agere som sparringspartner i din virksomheds etableringsfase.

Et dansk PR Firm vil jo netop kende alt til danskernes smagsmønstre, vaner og ikke mindst nationale idiosynkrasier – og dette vil ganske enkelt være uvurderligt, når det kommer til at sammensætte den perfekte PR strategi til at lære det danske marked bedre at kende.

3. Relevans, relevans, relevans

Sidst, men ikke mindst, så skal man som international virksomhed aldrig begå den fejl at antage, at Danmark fungerer på fuldstændigt samme måde som ens hjemmemarked. Hvad der måske gælder derhjemme vil i ni ud af ti tilfælde nemlig slet ikke være relevant i Danmark. Og netop, fordi man som virksomhed pr. definition altid kigger ind udefra, så vil det nærmest være umuligt på effektiv vis at sætte sig i danskernes sko.

Det vil derfor igen være fuldstændigt uvurderligt at samarbejde med et PR Firm Copenhagen, der jo netop har den nødvendige lokale ekspertise til at give den internationale virksomhed den helt perfekte etablering på det danske marked.

EFTERLAD ET SVAR

Indtast venligst din kommentar!
Indtast venligst dit navn her