Når du har eget firma, eller når du ønsker at opstarte virksomhed, er internettet din mest effektive og funktionelle vej til at sælge varer og ydelser samt til at erhverve kunder. Dit bedste værktøj er at lave en hjemmeside, som kan sælge dine varer og promovere dit brand.

Ét er at have styr på hjemmesides indhold og budskab, noget andet er det rette setup. Den måde du organiserer din hjemmeside på, har indflydelse på sidens hastighed.

Des hurtigere din hjemmeside er, des større chance er der for at holde på kunderne og dermed øge din indtjening.  

Hvad betyder hastigheden på hjemmesider?

Som virksomhedsejer er kundefastholde ét af de mest betydningsfulde faktorer i forhold til at øge indtjeningen og skabe en sund forretning. De fleste firmer og virksomheder har en webside, som de bruger til at markedsføre deres forretning og sælge varer eller ydelser.

Det er langt fra ligegyldigt, hvordan du opbygger din hjemmeside i forhold til billeder og tekst. Har du mange tekster og billeder på en underside, kan det sænke hastigheden. Dette betyder, at dine potentielle kunder falder fra, da det tager for lang til for dem at nå frem til de produkter, som de er ude efter.

Indenfor hver branche og forretningsområde er der mange virksomheder og firmaer, som sælger samme eller relaterede produkter. De er i konkurrence om kunderne, som søger efter bestemte produkter. Des langsommere en webside er, des større er risikoen for, at virksomheden mister kunder, da disse vil handle hos en hurtig og effektiv hjemmeside.

Hastighedsoptimering er en afgørende aktivitet, når du vil hverve og fastholde kunder og øge indtjeningen.

Simpel guide til den bedste hastighedsoptimering

Hastighedsoptimering er en aktivitet og et forløbende arbejde, som handler om konstant at skabe de bedste betingelser for at have en hurtig webside. Hastigheden har stor betydning for dine besøgende på hjemmesiden og for kundeoplevelsen. Det er frustrerende for kunderne, hvis det tager lang tid for dem at nå fra hovedsiden og ind på bestemte undersider.

Optimeringen består af en række delaktiviteter- og processer, som dækker over alt fra søgemaskineoptimering til opsætning af billeder og tekster.

Når du har egen virksomhed, kan det få stor betydning både praktisk og økonomisk, at du benytter dig af en guide, som nemt og overskueligt kan give dig indblik i de elementer, som har betydning i forhold til at skabe en effektiv hjemmeside.

Den bedste hastighedsoptimering finder sted i trin og delprocesser:

1.     Forhold dig til tekst og billeder

2.     Gør dig overvejelser over designet

3.     Fokusér på kvalitet

4.     Brug aktive links

Generelt har tekststykker og billedkvalitet stor indflydelse på hastigheden. Lange tekster og mange billeder kan sænke hastigheden, og derfor skal du gøre dig overvejelser over at fordele ord og billeder på flere undersider.

Det er til enhver tid bedre at have få, skarpe billeder fremfor mange billeder med lignende indhold. Det har stor betydning for brugeroplevelsen, at dine kunder nemt og ubesværet kan komme frem til en ny underside via aktive links.

Det er op til dig at afgøre, om du starter med at sætte fokus på enten tekster eller billeder for at lave den mest effektfulde hastighedsoptimering. 

Tidligere artikelSådan udregner du alkoholindtag på din telefon
Næste artikelFind en billig forsikring, før din computer ryger i sidesporet

EFTERLAD ET SVAR

Indtast venligst din kommentar!
Indtast venligst dit navn her